BBQ


Hade ett studiebesök hos fiskbilen / fiskvagnen i stan i förmiddags på livsmedelskunskapen. Det vart rätt kul, fast han som jobbade där hade så mycket kunder att han hann inte prata med oss. Kunderna går ju i första hand! Men vår lärare berättade lite om fiskar, vilka fiskar han sålde och vad dem hette, hur man tillagade dem etc.
Såg nån, liknande en sushibit fast det vart laxfärs inlindad runt ett torskfilé som man kan tillaga i ugn eller i kokande buljongvatten. Sen fanns där lax, gud vad jag blev sugen. Fast det är dyrt med färsk fisk, men mycket godare. Laxen kostade 155 kr/kg för fileér.

Har fått mitt övningskörningstillstånd idag. Det kom på posten, så nu får jag övningsköra, väntar bara på handlledartillståndet. Jag kan ju inte övningsköra ensam!

Grillade ikväll. Chorrizo och wienerkorv, till det hade vi potatissallad och korvbröd, en massa såser och sånt grillgott.
Grillat är mums mums! Till helgen blir det troligtvis grillning igen, fast så blir det spett...grillspett, med goda grönsaker på.
Ska lägga mig snart. börjar klockan 09,30 imorgon, så 1 timmes sovmorgon blir det ändå!
Då har vi engelska, ska lämna in någon uppgift. Man fick se en bild och man skulle beskriva hur det såg ut runtomkring, hur mycket klockan var, hur gamla personerna på bilden var etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0