En shoppingrunda i Halmstad

Det är redan torsdag och snart är hela påsklovet slut! Inget roligt alls...men det är "bara" 8 veckor kvar till sommarlovet börjar. Fast det är mycket som ska göras innan dess. Nationella prov etc.
Men man får leta efter ljus i tunneln. Sommaren är på väg med storsteg, jag får börja övningsköra om någon vecka, jag fyller 17 år om 66 dagar! Fast jag fyller ju i och för sig år på sommarlovet, men ändå.

Idag har jag och morsan vart i Halmstad, köpt en grill. Svart klotgrill på Willys Söndrum. Dem säljer inte grillar längre så vi fick fråga efter en och som tur va hade dem kvar sen förra året. Och den hade kostat 179 kronor och nu kostade den 89 kronor. ½ priset. Vilken tur vi hade!
Så imorgonkväll ska vi grilla, flintastek och karréskiva, grillade champinjoner med potatissallad och grönsallad. Jag grillade 1 (!) gång förra sommaren, på en engångsgrill. Inte alls lika mysigt. Så jag ser fram emot grillkvällen imorgon.
Sen va vi på ÖB (överskottsbolaget) och köpte godis till helgen, vi hittade jättefina Marimekko grytlappar och grythandske. Eller morsan hittade dem faktiskt. Vad tror ni hon gör när hon ska klippa av prislappen här hemma? Jo hon råkar klippa i grytlappen! Åhhh...inte så stort, men ändå.
Jag älskar Marimekko, så det ska bli extra kul att grilla imorgon och laga mat med handsken på...fast man har ju inte ALLTID den på. Men ni fattar vad jag menar!
Sen hittade jag ett jättefint kak / tårtfat. 26 cm i diameter. Så det är lagom stort. Jag ska göra fina muffins och ha på fatet ♥
Det var meningen att vi skulle åka inom Skopunkten också, men vi hade redan handlat fööör mycket. Det blir dyrt när man handlar mycket. Man skiter ju inte pengar precis. Om det ändå hade varit så enkelt att få cash!
Vi handlade en massa mat på Willys med. Och sen bilshampoo, svamp till biltvätten, grillborste m.m. Och ändå har vi inte köpt tändvätska och grillkol ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0