Hovs Hallar i Båstad



Är inne och kollar min facebook. Ska lägga in lite bilder från när vi var på Hov Hallar i Båstad igår. Tänkte även lägga in bilderna här. Det va närmare 19°C vamt i Båstad och Laholm igår. Jätteskönt! ♥
Vi hade med oss frallor som vi brett här hemma och kaffe. Så vi åt vår frukost på Hovs Hallar, vi hittade en liten plätt där vi kunde sitta, vi hade tagit med oss filtar. För det var fortfarande blött i gräset.
Såg en skylt vid ingången " OBS! Lösgående nötkreatur" alltså kossor och tjurar går lösa där. Men vi såg inga, så det var tur! Vem vill att den kossa ska komma i närheten av en?  
Hovs Hallar är en jättevacker plats i Båstad. Hovs Hallar och Torekov är nog det enda jag gillar med Båstad, det andra är så...eller "bratigt". Båstadsborna tror ju att dem är så häftiga för att Stockholmarna kommer dit under tennisveckan. Stockholmarna hyr fina bilar som de knappt har råd med och Båstadsborna tycker dem är coola. Jag säger som Magnus Uggla:
- Båstad är väl inget speciellt, man kan undra vad Stockholmarna gör här på sommaren!
Magnus Uggla är den enda av kändisarna som INTE åker till Båstad under Tennisveckan berättade han i sitt program.
Jo, Stockholmarna dricker champagne som dem har sparat hela sin lön åt för att kunna köpa, det köper världens dyraste pizza. Och kör runt i sina hyrda bilar. DET är vad Stockholmarna gör i Båstad. Ni ska bara åka till Båstad en vinter. Helt dött. Då är det minsann inte så populärt med Båstad.
Men över till Hovs Hallar, ska man åka till Hovs Hallar så ska man åka nu på våren, för på sommaren när turisterna kommer så tar dem betalt för att parkera vid Hovs Hallar. Och man kan ju göra roligare saker för den parkeringsavgiften! Eller hur?!
Gillar man naturen, växter och gå bland stenar så är Hovs Hallar ett bra alternativ. Och ha bra skor när ni går där. Igår såg jag en som kom med skyhöga pumps, BLAND STENARNA!!! Vad har hon tänkt på när hon valde skor! Haha

Min bror...det liknar en rauka på Gotland



Ett bevis på att våren är här ♥

Jag

Familjen ♥

Åhh så vackert

Och en bild på mig från Hovs Hallar får avsluta.
Nu ska jag snart iväg och klippa mig, ska byta örngott och påslakan innan jag sticker.

// Mrs Lothigiius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0