Baskurs i spritsteknik


I går va jag och Kajsa Ståhl, mitt lilla busfrö i skolan på baskurs i spritsteknik. Det va skitkul. Dream Cakes höll i det. Hon som äger det, Ina Pedersen höll i kursen och det är hon som gör tårtor med vackra spritsningar i sitt jobb.
Mötte upp Kajsa vid Ica och sen hade gick vi mot Dream Cakes / fotostudion. Inas kille tar bröllopsfoton. Först va vi lite osäkra på vart man skulle gå in, men sen hittade vi dörren. När vi kom in hälsade vi på Ina och en som också skulle vara med på kursen. Hon va väl en 50-60 år.
Sen kom dem andra. Rätt gamla dem me. Jag och Kajsa trodde att det skulle vara en massa ungdomar, men icke.
Vi kollade runt, där va en mysig brasa som höll oss varma under kursen och så har hon sin butik där, så man kan köpa tyllar, kopplingar, dekor, färger till ex grädde etc.
Tyvärr så tog jag inte med några pengar, eller tur det egentligen. Jag skulle väl handlat upp hela butiken annars.
Så tur i oturen kan man säga.

Sen började kusen och jag tänker inte berätta HUR man gjorde, eftersom det va det som kostade 285 kronor, men om ni betalar så kan jag säga! :) Skämt o sido.
Vi gjorde allt möjligt, vi fick med oss ett häfte med papper och bilder i färger hur man gör och hur spritsningarna ska se ut.
Vi fikade ett väldigt gott kaffe. Ekoliogiskt och KRAV-märkt. Måste varit dyrt! Och så fick vi god småkaka och kanelgifflar.
Kursen började klockan 18,30 och varade till 20,45.
När vi va färdiga fick man kolla runt i butiken...hittade en massa som jag och Kajsa ska gå inom och köpa en annan gång.

Vill ni kolla på fler kursen från Dream Cakes? Gå in här dreamcakes.se .
Ina Pedersen heter kursledaren och ägaren till Dream Cakes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0