090216


G
odmorgon, har bryggt kaffe så ska gå ner och hämta en kopp nu och bre en frukostmacka...
Ska man ha macka med gurka och leverpastej så ska det vara leverpastej med gurka också. Leverpastej brett över HELA macka och massor av gurkor. Helst ett helt berg, (som jag tar hemma hos farmor eftersom hon gör gurkorna endast för mig! ) men det får jag inte för mamma eftersom alla tar slut så snabbt då. Det duger inte med bara 4 gurkor. Minst 6!
Ska bara springa och ta på lite kräm på händerna. Blir så väldans torr när det är kallt och vinter ute...

Vaknade relativt tidigt idag, pga att jag fick 2 sms (mobilen på högsta volym) så jag väcktes av det. Annars skulle jag säkert sovit till 12. Sms:en va från Telenor som ville någonting som jag inte läste ordentligt bara klickade på visa och valde en knapp att trycka på.
Det jag hann se va i alla fall att sms:en handlade om internet och mms.
Jag har hela tiden trott att jag kunde skicka mms med min nya mobil. Och för att kunna skicka mms så måste man ha internet.
När jag va i Malmö och skulle skicka ett mms så upptäckte jag att jag inte kunde eftersom det inte hände ett skit.
Så jag tryckte på datorn för en stund sen och gick in på Telenor.se och bad dem skicka en installation på internet och mms till min mobil. Så nu kan jag både surfa (dyrt!) och mms:a på mobilen. Härligt!
Tror inte jag skulle klara mig utan en mobil om jag inte kunde mms:a, sms:a eller ringa. Surfa gör jag på datorn hemma. Så det kan kvitta! 
Ibland när jag är i affärer och vill ha smakråd så brukar jag skicka iväg ett mms till någon som jag tycker ska få tycka till. Då är det väldans bra om man kan skicka mms med mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0