Roligt klipp - Filippa Bark

Idag är det torsdag vilket innebär att vi lagar mat på restaurangen på skolan. Halva klassen är i varmköket och halva i kallköket.
Idag lagade varmköket där jag va potatispuré. Finare ord för potatismos, citronglaserade palsternackor, som jag och Elin lagade, ratatouile, grönsakstimbaler. Det är grönsaker, i det här fallet blomkål och broccoli som man kokar och lägger upp i timbalerformar och sen häller man på äggstanning. Rätt gott :) Men framför allt fint att lägga upp på tallriken.
Det va jag och Elin som lagade timbalerna. Vi hade ugnsrostad potatis, gratinerad blomkål, svartrot, glacerade morötter och vegetarisk lasagne.

Ska snart åka och handla mat till mormor, panta en väldans massa burkar och flaskor. Har sorterat alla burkar för sig osv.
Vad kommer på tv ikväll? Någon som vet något bra?

 

  • Jeans med mudd nertill från Cubus
  • Tröja från GeKås

 
Detta klippet är ju bara för roligt.
- Och sen till sist men inte minst så tittade vi på Måns Semelröv.
Hahaha...ja, den där Filippa har ju problem. Rätt stora också. 

Ska skriva handellista till oss nu. Se vad som finns hemma och vad som behövs köpas.
Imorgon börjar jag inte förrän 10,00. Sovmorgon, ohh yea! Sen har vi alkoholhantering i hotellets lokal i stan och sen svenska på skolan. Ska lämna in en rapport om APU:n sen får vi sluta.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0