Tantkalas


Jaha, då vart helgen snart slut. Det är inte länge den varar. På fredagen känner man att äntligen har man en lång helg framför sig, men icke. Plötsligt är det söndag och var har helgen tagit vägen? Helt borta, har inte fått gjort ett smack, eller okej. Lite har jag faktiskt gjort,
Igår eftermiddag var jag ute och gick en promenad. Kanske i lite saktare fart, men jag va ute i alla fall.
Idag var jag på "Sjökvistens" och skule kolla på en present till en av mormors kompis som fyller 70 år nästa vecka. Så då blir det "tant"-kalas. Fast det är rätt kul det med, kaffe och kakor i mängder. 7 sorters kakor you know.  
Efter kalaset lär man ju få promenera i timmar för att få bort alla kalorier från kakorna. Inget att se fram emot.
Tänk om man skulle ätit alla kakorna på bilden, man skulle ju fått gå av dem hela livet haha.
I alla fall så hittade vi inget att köpa till henne.
"Sjökvistens" är ett ställe där det är en massa begagnade, gammla saker. Porslin, glas, möbler, tyger etc.
De är rätt dutiga på att ta betalt. Tyvärr. De har fina skålar på fot som jag gillar, men dyra. Det finns ju billigare på loppisar.

 
Brände mig på praktiken i fredags. Jag skulle steka spättafileér och den stektes i olja och vips så stänkte det massor av olja upp på vänstar underarmen. Fyfan va ont det gjorde!
Tyvärr så tvättade jag inte det med kallt vatten på en gång. Dumt gjort!

Måste sticka nu...ett tv-program börjar nu!

Kram
Lothigiius

Kommentarer
Postat av: Moa

Aj!

Det ser ut att göra ont :(

Kramar Moa

2009-02-06 @ 20:39:39
URL: http://Lothigiius
Postat av: Lothigiius

Haha aa, det gör faktikst ont. Fast det är bättre nu. Men det gjorde jävligt ont när jag brände mig! :P

2009-02-06 @ 20:41:23
URL: http://lothigiius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0