Grattis pappa!


Såhär blev migg hår!

I torsdags var det lite fest för pappa som fyllde år. Fick sluta lite tidigare från skolan, sen åkte mamma och jag och handlade mat till mormor. Mormor hade dukat och fixat fram kaffe till oss, men vi hann inte dricka eftersom jag skulle klippa mig.
Åkte hem, drack lite fanta och åt kanelgiffel väldigt snabbt eftersom jag vart tvungen att sticka ner till frisören sen. Gillar inte att stressa när man ska äta. Man får så ont i magen...
I alla fall så efter att jag hade klippt mig så väntade mamma här hemma, hon skulle köra mig in till Halmstad. Eller halvvägs för pappa kom och mötte oss. Sen körde vi in till en restaurang som heter Veronas och åt plankstek. Mums så gott det va. Men man blev väldigt mätt.
På planksteken va det entrecoté, broccoli, baconlindande Hari Corverts, ½ tomat, potatismos (såklart), hemgjord bearnaissås, sockerärtor, morötter och persilja. Det fick bli isvatten till maten. Det blir ännu mer mättande om man tar läsk.
Efter att vi hade ätit så åkte vi hem till pappa och vilade lite efter all mat. Maten behövde smälta i magen. Sen drack vi kaffe och åt en daimtårta som pappa fått av Ica Maxi eftersom han fyllde år. Han hade till och med fått en tårtspade med egg på. Om ni nu vet vad egg är. Inte sådana som man äter eftersom de stavas med "Ä" utan egg som finns på knivar och sånt.
Därefter kom pappas tjej, tyvärr så skulle vi åka hem då så vi hann bara prata med henne en stund.
Av oss fick pappa en flaska Wisky. Av pappas tjej fick han 2 lampor och en radio att använda i köket.

I fredags, igår hände inget speciellt. Tog bara det lugnt. Och idag, lördag har jag varit ute och gått en runda med en kompis. Sen stannade vi till på ett fik i stan och drack varm choklad med vispgrädde. Ingen kaka! Hade inte tillräckligt med pengar.
Ikväll är det P3 Guldgalan. Lite härlig musik. Alltid skönt. Ikväll tror jag att familjen ska beställa pizza, kebabtallrik för min del. Ska äta upp kalorierna igen. Inte bra!!!

En allmän fråga som alla kan svara på:
Var finns den godaste varm choklad och det godaste kaffet, vilket café i Sverige?
 
Kattarackare + en osminkad jag när jag ska promenra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0