Fika på stan


Jeans från Cubus
Vitt linne från Gekås
Grön sweetshirt från H&M


Som sagt, i år ska jag ju baka mina egna semlor. Detta receptet får ja följa. Verkar enkelt och smidigt.
Hittade receptet i en av mormors tidningar.


Förra fredagen efter att vi hade haft vår första alkoholhantering som handlade om hur alkoholen fungerade förr i tiden så skulle jag inom apoteket för att köpa "försvarets hudsalva" och bokhandeln för att kolla ifall dem hade svart akrylfärg. Men dem hade ingen färg alls. Dem har haft de innan.
Och Kajsa i klassen ville ha följde med mig hem eftersom hon inte riktigt visste vart hon skulle ta vägen. Ifall hennes mamma skulle hämta henne eller ej. Men i alla fall så va Jessica i klassen jättehungrig. Kajsa och Charlotta också. Jag skulle hem och äta middag, men jag vart lite hungrig ändå så vi bestämde oss för att gå in på Cecilias och fika lite. ½ fralla och varm choklad med vispgrädde blev det för mig, dem andra tog bagutte, kaka och ½ fralla och varm choklad. Vilken fantasi vi har!
Det va jättemysigt, det blåste så in i norden utomhus och då kan inget passa bättre än lite fika.

Tack för tiden på fiket tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0