Balen 2009



Här har vi alla 175 tallrikar till förrätten. Sallad, ruccola, tomat, gurka och en avocado och laxboll. Jättegott!
Serveringen gick bra och jag skrev ju om det mesta i förra inlägget, hur det skulle gå till och så. Jag kommer inte ta upp så mycket här. Mest skriva några rader till varje bild. Johanna tog de flesta bilderna så dem kan vara lite suddiga eller mer skakiga kanske. Hon är ju lite skakig, nervös kanske!
Det tråkigaste av allt vart nog att det ösregnade och alla finklädda studenterna var hur blöta som helst. Dem hade i och för sig paraply men deras ryggar var blöta. Det bara rann!


Julia Haraldsson i HR07 och Kajsa Ståhl i HR08 (min klass) satt och pratade innan alla gästerna kom.
Precis innan studenterna kom in så hade alla i servisen ställt upp sig fint på en linje, dem som vart kortast stod först och dem längsta sist. Som tur var så var inte jag allra kortast. Jessica i klassen vart mindre. Skönt att känna sig lite länge i alla fall :)


Oj, beklagar för en väldigt suddig bild (skyller på Johanna). Såhär såg det ut när det var mörkt. Vi hade levande ljus också, men dem hade vi inte tänt här eller så höll dem på...killarna skötte ljusen, Tobias och Patrijot.
Johanna hade glömt att servera cider till 2 av hennes gäster så dem sa det till Tobias så han var snäll och gav dem det.
Ibland är det ju så att man får gå in i någon annans "destrikt" och hjälpa till.


De 175 desserterna, glömde ta foto på varmrätten, men den bestod av kyckling, potatis, grönpepparsås och sallad med galiamelon i.
Gott, vi fick äta det sen när vi hade jobbat färdigt klockan 22,00. Alla var förenade, gästerna alltså. Så vi kunde inte sticka hem tidigare.
Desserten är pannacotta, citronmeliss, ½ jordgubb, 1 physalis och hallonsås. Jag tog kort innan dem hade hällt på hallonsåsen, men den var som en ring runt pannacottan.


Här har vi slottet, jag zoomade in bilden väldigt mycket så ni skulle se människorna eller alla personerna med paraplyer. Ni ser dem va? En massa olika färger till höger och i mitten av bilden!
Där stod dem och väntade in alla studenter som kom till balen för att ta fotografering med sin klass och dricka champagne! 
Jag stod ju vid ingången till stenstallet där festen skulle vara, så det var ju en bit ifrån!

Kvällen var lyckad och det var trevligt. Allt gick som väntat! Jag kom hem ca. 22,45 och då var jag helt slut i benen. Hade gått hela dagen. Ändå hade jag bara ballerina på mig, visste att jag inte skulle klara av att gå med klack en hel kväll!
Somnade snabbt och det var en skön känsla att sommarlovet hade börjat. 9 veckors ledighet! ♥ 

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv:

Tack tack :D

Jaha okej, det låter trevligt och det är ju alltid härligt att tjäna pengar :)

2009-06-12 @ 18:08:09
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

ååh va fint..åh klockan tänkte vi ha i köket..

2009-06-12 @ 18:35:11
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv:

Okej, Tack. Då ska jag tänka på det :-)



Ja det är ju alltid bra med en massa pengar :D

2009-06-12 @ 18:46:30
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv:

Ja visst är skorna fina! jag älskar dom!! :)



Nope jag tjänar inte pengar på min blogg..:P

2009-06-12 @ 21:21:35
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv:

jaha okej, jo jag hade också velat göra det..



Nja, jag hade nog inte lämnat ut mitt bankkonto och så, känns ju inte direkt så bra :P

2009-06-12 @ 21:34:45
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0