Lägga ihop 2 klasser

När jag kom till skolan vid 13,35 så sa några att dem ändrat tiden till 13,40. Så vi började då istället och fick sluta vid 13,50. Rensade alla papper i skåpet i skolan. Tog med alla papper hem så nu är allt rensat. 70 % av alla papper slängde jag. Såsom mattepapper, prov etc. Jag har redan avslutat den kursen och ska inte läsa matte B.
A-kursen får räcka!
Fick reda på av vår idrottslärare att vi ska ha idrott med PT (produktionstekniska). Bara för att vi två klasserna inte är så många och då ska kommunen spara pengar genom att lägga ihop de två klasserna.
Jag vill inte ha idrott med PT! Vi ska ju ha engelska och svenka också med dem. Vi läser ju för fan inte ens samma program och nu ska vi typ ha alla lektioner tillsammans! Innan har det varit så att vi har lärt oss lite saker på engelska som handlar om restaurang. Eftersom det kan vara bra för oss att kunna i framtiden. Ska vi nu sitta och lyssa på vad dem (PT) ska ha nytta av. Vet ifan vad PT är för ett program, vad man sysslar med och så. Men det är väl el och sånt tråkigt.
De som bestämmer allt sånt här, dvs kommunen tänker inte alls på oss elever, hur vi vill eller inte vill. Dem bestämmer över oss...ingen i vår klass vill ha idrott med PT! Borde man gå till kommunen och klaga?! Vad säger ni om detta fall?
Ska man behöva skita i att gå på idrottslektionerna bara för att man inte trivs med den klassen man ska ha idrott med. Jag vet ju hur dem är. Jag ser dem varje jävla dag i skolan och på rasterna. Det får räcka!

Det bästa som finns är i alla fall rena påslagan, lakan och örngott! Det får jag njuta av tills hösten.

Fick en snygg bild på lite daimgodis, smörkola och en marmeladbit. Jag avskyr marmeladgodis! Men det är inte mitt


Nu ska jag gå ner och dricka vårt ekologiska, underbart goda kaffe och läsa i dessa böckerna och få nya tips på dukningar och tårtor!

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: mette

tacktack! :)

2009-06-08 @ 15:40:04
URL: http://mettews.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Jo, det tycker jag också.

Men pappa hade något konto som han inte använder och som det inte är några pengar på så vi gör så att dom pengarna kommer inte där och sen överför vi dom till mitt konto så kan man inte blir lurad och så :)

2009-06-08 @ 15:41:27
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: ericaandersson

Du har en super söt blogg! bidra gärna med frågor till min frågestund! kram

2009-06-08 @ 16:13:55
URL: http://jobbiigt.blogg.se/
Postat av: frida

Marmeladgodis är ingen höjdare nej ;)



Okej,jag vet en sida också. Men jag orkar inte. Jag skriver i min blogg för att jag älskar att skriva. Inte för att tjäna pengar.

2009-06-08 @ 16:53:36
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0