Finskar på besök i Sverige



Torsdag och nej, detta är inte dagens outfit utan tisdagens. Igår var jag med Kajsa Ståhl i stan för hon skulle shoppa kläder på Offside. Hon ville ha med mig som smakråd och det passar ju utmärkt. För fina kläder köpte hon. Somrigt och fint...
Vi slutade skolan klockan 13,55 och sen skjutsade jag Kajsa på min cykel hem till mig, jag skulle lämna några saker och hämta min plånbok. Och så kollade hon på vår lägenhet.
Cyklade ner till stan, provade en massa kläder, hon köpte något och sen stack vi inom Amandas hårstudio för att kolla lite och sen blev vi så väldigt fikasugna så vi gick inom Cecilias och fikade fralla och kaffe. Mums...fint väder va det ju också! Fast vi satt inomhus.
Sen kom hennes buss och jag cyklade hem till mig.

Torsdagen va som vanligt. Ni som läser bloggen vet ju att jag lagar mat på restaurangskolan varje torsdag, jag och min klass. Och idag hade vi gäster. 4 finnar (som kommer från Finland). 4 jättetrevliga tjejer som är i Sverige på paktik. De ska vara här i 3 veckor. Bytte msn med den och likaså facebook. Kan vara kul att hålla kontakten med dem i Finland. 
Saara Leppanen, en av tjejerna va med mig i kallköket idag och vi bakade drömtårta (rulltårta med chokladsmak). Hon kunde knappt någon svenska, så det va jättesvårt att tolka vad hon sa, men jag fick visa med händerna. Sen så gick det bra. Så hon hjälpte mig att göra rulltårta och så diskade vi och sånt som hör till jobbet.

Nu kallar maten...skriver mer sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0