Inväntar sommaren


Inatt ställde vi fram klockan 1 timme till sommartid, skönt att man äntligen kan börja känna att våren och sommaren är på väg. Det märks redan att det blivit ljusare på kvällarna vilket är så skönt. Klockan är nu 20,05 och det är fortfarande relativt ljust ute, men mörkret börjar komma.
Nu vill jag bara ha sol och värme, kunna ha så lite kläder som möjligt på sig och göra allt man inte kan nu, fast visst kan man göra saker nu med. Men det är inte lika kul som på sommaren!
I sommar kommer det bli mycket bilkörande, födelsedagsfester, shoppande och solning. Förra sommaren var jag inte på stranden en enda gång, men det kommer det troligtvis bli i sommar. Någon som vill hänga med eller shoppa i storstäderna? Ring!
Förra sommaren låg jag istället hemma på gräsmattan och solade!
Jag kan också lova att det blir mycket grillning. Här ska det köpas en ny grill minsann! Kom med olika recept på god grillmat.
Förra sommaren grillade vi inte en enda gång och jag blev skit arg på mamma. Vår grill är gammal och äcklig och hon köpte aldrig någon ny grill. Men det ska definitivt göras denna sommaren. Den gamla grillen ska till tippen!
Förslag på bra grillar? Inte fööör dyra bara!

Idag har det varit en allmän slappedag. Jag har pluggat, har idrottsprov imorgon och en väldans massa glosor. Egentligen vägrar jag att göra läxor när jag är ledig, särskilt på helgerna, men är man så lat som jag och inte gör det på vardagarna så får man ta den smällen. Fast jag tror jag kan det nu.
Har satt in en massa sommarrecept i min receptbok. Klippt och klistrat, ibland när det är ett recept på en hel sida så orkar jag inte sitta och skriva av den till boken. Fast att det var meningen när jag köpte receptboken, att jag INTE skulle klistra in en massa blad. För det blir så fult tillslut...

Oj, nu är klockan snart 20,30. Dags att kolla på tv

// Lothigiius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0