Roliga läxor (för en gångs skull)


Letar efter recept på matbröd till läxan på hotell & restaurangskolan. Det är roligt när man har läxor där man får leta recept och göra mice en place och tillvägagångssätt på recepten. Vi har även ett häfte där man ska svara på en massa frågor om såser, bakverk, jäsdegar m.m. Intressant!
Imorgon ska jag börja klockan 13,00 och jobba kväll på restaurangskolan. Ibland blir det så att vi får jobba på kvällar, men då får vi självklart kompledigt en annan dag.
Jag är ledig nästa torsdag. Det är halva klassen som jobbar imorgon och nästa halva vecka 12.
Så jag har gjort mice en place nu på det vi ska laga imorgon. Örtgrantinerad lax på rotfruktsbädd, kall sås, foccaciabröd och en chokladtårta med chokladcremé. Garnerat med färska hallon och citronmeliss.
Jag älskar lax! Det är så fint också, den oranga färgen blir så fint på en vit tallrik /assiett.
Vi som jobbar får något annat att äta + fika som vanligt.

Ska fortsätta med läxorna igen...

Just det, ikväll kommer Semestersvenskar och Leila på landet. Bra program.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0