Final i Melodifestivalen


Hej bloggen! Ikväll smäller det. Finalen i Melodifestivalen. Gud vad spännande det ska bli att se vem som vinner hela paketet!
De som tävlar mot varandra ikväll är...

  • Agnes
  • Måns Zelmerlöv
  • Caroline af Ugglas
  • H.E.A.T
  • Emilia
  • Alcazar
  • Sarah Dawn Finer
  • E.M.D.
  • Sofia
  • Molly Sandén
  • Malena Ernman

Jag hoppas att Emilia tar hem allt, men tyvärr tror jag att Måns eller E.M.D. vinner. Fast jag tror ändå att Agnes, Alcazar och Melena Ernman har en rätt stor chans att vinna på grund av att det är melodifestival-stuk på deras låtar.
Man kan ju hoppas på det bästa och att hela Sveriges folk som ringer och röstar, röstar på rätt.
Jag menar, hur "Melodifestival"-aktig är H.E.A.T:s låt på en skala mellan 1-10? Just det, 0!
Rock passar inte in när det gäller schlager. Så är det bara! Synd att de inte inser det själva.
En låt som jag önskat skulle gått vidare till finalen är Star Pilots låt Higher eller Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox med låten I Got U. Den va väldigt svängig och poppig. Borde vara en schlagerlåt, men tydligen inte. Enligt svenska folket...sen vad jag själv tycker som jag skriver på bloggen, är ju inte säkert att alla andra 8 999 999 folk i Sverige tycker om.
Man kan ju inte få allt man önskar. Det har man märkt innan i svensk tv!


Så glöm nu inte finalen i Melodifestivalen ikväll 20,00 i Svt1!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0