Denna vidriga skolmat!


Mmmm...dessa underbart goda exotiska frukter. Jag vill äta massor av dem nu. Ett helt berg. Granatäpple, passionsfrukt, kiwi, physalis etc.
Passionsfrukt är så himla gott till några kulor vaniljglass. Det riktigt smälter i munnen...det borde ni testa! Pressa gärna med saften från frukten. Då blir det extra sött och gott. Ett gott tips från mig!

Imorgon ska jag och några kompisar från skolan käka lunch på roffes. En hamburgar och annan fast food restaurang. Godare än skolan skitmat. Man kan spy av den maten! Usch, så äckligt är det.
Idag var det köttbullar som är helt ljusa och ser så råa ut  att man inte vill äta dem, till köttbullarna fick vi äcklig fullkornspasta som är helt sönderkokt. Varför kan inte mattanter laga mat? En fråga jag tror alla som går i skola vill veta svaret på.
Är det meningen att man ska gå omkring hungrig i skolan för att kärringarna i köket inte kan laga ordentlig mat? Nej, jag tror inte de...
Jag går vissa skoldagar till 15,20, och är vrålhungrig när jag kommer hem. Jag orkar knappt med lekionerna eftersom man inte får mat i magen på en hel dag. Man sitter halvtrött på lektionerna och lärarna tror att man är lat som inte vill göra något. Men allt handlar om maten. Får man ingen mat i magen så orkar man ingenting.
Som idag på matten så satt jag och Kajsa och va hur hungriga som helst. Ingen av oss hade ätit särskilt mycket i maten, och på mattelektionen så sitter man och halvsover. Inget som uppskattas av lärarna minsann.
Jag lär få dåliga betyg eftersom jag inte orkar med något. Allt tack vare maten!
Naei, deta funkar inte. Jag kan inte ha med mig pengar varje dag. Då lär jag bli urfattig + att lunchen är den viktigaste måltiden på hela dagen och då duger inte en gammal torr macka!

Varför gör inte varje kommunen något åt skolmaten?! Dem sitter bara där på sin sköna kontorsstolar och säger att:
- Skolmaten är ju god!
I hel***e heller! Ni har ju för katten inte ens smakat den. Det är ju så dem säger. De där kommunfolket...

Imorse åkte mamma, så nu är brorsan och jag hemma ensamma tills på onsdag. FF !
Har käkat en lätt kvällsmat. Fil och macka. Det r nte så bra, jag har absolut inte fått i mig de kalorier och kolhydrater jag behöver på en dag. Fy fy fy!
Ska kolla på halv åtta hos mig nu, sen blir det 183 dagar. Den va bra den serien. Mot förväntan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ät gröt till frukost då, mätt och belåten hela dagen ;p

2009-03-02 @ 19:59:31
Postat av: Stefanie

svar till anonym:

Det är inte min frukost jag pratade om. Men det kanske du inte förstod. Jag äter frukost, och är redan tillräckligt mätt på morgonen. Men det räcker inte att äta frukost och sen inget mer förräns man kommer hem serru...

2009-03-02 @ 22:30:34
URL: http://lothigiius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0