Fel på ALLT!

Detta är en dimmer
Igårkväll var en trevlig kväll! Gästerna var här från 18,00 till 23,00. Det fanns mycket att prata om och då stannar dem längre.
Jalle, en som var med här hjälpte oss att fixa vår dimmer. Ni vet en sån man skruvar på och kan välja hur mycket ljus man vill ha på. Mysbelysning eller starkt ljuse. Vår förra dimmer hade det blivit något fel i. Den bara small till en morgon när vi skulle tända den!
Känns som det blir fel i massa saker som vi har. Nu är det tv:n. Ljudet som jag skrev om i förra inlägget. Men vi har ju 2 boxar. Vi fick en gratis på köpet när vi köpte den första. Så vi kunde ju byta den och ha som extra. Men vi ska lämna in den gamla så vi har en ny extra ifall denna skulle gå sönder, vilket jag verkligen INTE hoppas att den gör! Då blir jag galen!
Vi har nog bytat våra digitalboxar 3 gånger. Och fått en lika dålig tillbaka som inte alls varat länge!
Men nu funkar det...än så länge!
Och nu funkar även dimmern. Vi har varit utan ljus i hallen / entrén i 1 vecka. Lite mörkt och schabbigt (stavning) på kvällarna.
Jag och mamma fönar alltid vårt hår där. Så det har ju blivit lite mörkt. Vi har fått satt dit en vanlig glödlampa i en sladd som hängt där och lyst. Sett förjävligt ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0