Förmiddagen på Väla

Förmiddagen spenderades på Väla med mig själv i min ensamhet. Fast jag gillar att kolla i butiker själv. Man kan gå i sin egen takt, kolla på vad man själv tycker är snyggt och gå in i dem affärerna man har lust med.
Brorsan körde mig till Väla, själv skulle han inom någon butik i Fleninge och inne i centrala Helsingborg.
Men jag hann bara med 3 affärer. Sen var han färdig, och det är ju tråkigt om han ska behöva sitta i bilen i 20 graders värme och vänta på att jag ska bli klar.
Men jag fick köpt det jag skulle och jag hämtade ut skorna på Indiska som mamma hade lagt undan i stl 37!
Dem passade och var mycket sköna och fina :)
Gud va det är mysigt inne på Väla...många barnfamiljer som sitter och myser på en restaurang, gamla sitter och dricker kaffe. Själv hinner jag aldrig med att gå och köpa kaffe eller fika eftersom jag vill gå i affärerna först, innan jag kan sätta mig ner i lugn och ro för lite avkoppling.
Jag hade i och för sig planerat att köpa med mig kaffe från Wayne´s Coffee eller något annat mysigt café och gått och druckigt samtidigt som man kollat på kläder eller varför inte bara sätta sig i en av alla Väla-soffor eller bänkar vid den dammen och bron i mitten av Väla. Det hade varit mysigt, kolla på alla männsikor som shoppar!
Men jag kom att tänka på det; får man ta med sig kaffe in i klädbutiker eller andra butiker? Med risk för att man spiller på kläderna!
I´m not so sure of that!
Jag tog ett ex av tidningen Väla Magasin eller vad den heter! 

Hämtade ut min nya gula huvtröja från H&M igår. Den är beställd för några veckor sen, men har varit slut på lagret.
Somrig och härlig :)

Vid väla. Dem har väl en 4 olika ingångar / entré:s (?) Jag gick in på den som vart närmst Indiska.

Hämtade ut dem älskade skorna först av allt! ♥ 6 cm klack. Så inte jättehöga! Lagom...är bäst

Svarta tygskor med kilklack från Indiska

Provade den efterlängtade tröjan från Gina Tricot som ej fanns i min stl i Halmstad. Och "byxorna" som det ser ut att vara är faktiskt ett par jeansleggings, också från Gina Tricot...

Fina eller? I like them very much!

Så det blev lite från Indiska och Gina Tricot. Han inte med fler affärer. Fast tur för min plånbok!

Tröjan från Gina Tricot, 149 kr

...och jeansleggings också från Gina Tricot, 199 kr

En butik på Väla som heter Hauffes sålde slashpappi eller Scoop som det också kallas för 10 kr. Dock ett litet glas, men mer behöver man inte! Här där jag bor tar dem 25 kronor för den lilla. Så det vart mycket billigare på Hauffes. Köpte en till mig med päronsmak och en till brorsan med  Tropical blue-smak.
Jättegoda båda två!

Yummi ♥

Det är gott med krossad is!

Det var allt för detta inlägget, nu ska jag fixa tacos!

Kommentarer
Postat av: frida

Åh jag vill också ha sådana där jeansleggings. :) Fast helst de ljusa!

2009-05-30 @ 18:19:25
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0