Grattis på födelsedagen mamma!


Dagens lunch. Klyftpotatis, stekt lax, morötter och cuisinne med currysmak

Puuuuuh, har precis städat färdigt nedervåningen i lägenheten. Jobbigt när man är sjuk också.
Ikväll klockan 19,00 ska mamma ha en gäst här som inte kan komma på lördag då vi ska fira mamma.
Och man måste ju ha lite fint när man ska ha gäster. Det var väl 2 veckor sen vi städade sist. Dammet flyger omkring här!
Idag fyller mammsen år!

Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag.
Hurra! Hurra! Hurra!

Eftersom vi inte hunnit göra tårtan ännu så blir det kladdkaka, bullarna som jag bakade igår, mazarinkaka och nötkaka att bjuda på ikväll.
På lördag när dem andra gästerna kommer så ska vi ha tonfisk och makrillsmörgåstårta. Till kaffet ska vi ha cheesecake, istället för vanlig tårta, mazarinkakan, nötkakor och kardemummabullarna som bakade igårkväll.
Klockan 18,00 kommer gästerna på lördag!

Till maten blev det ett glas med vatten, isbitar och citron :)

Kommentarer
Postat av: Lexie

ja det var galet gott :D

egentligen har jag matte tå veckor till jag med, men våran lärare har valt att koncentrera sig på eleverna som ska läsa matte b så resten 'är lediga, därför slipper jag det :D

det riktigt skönt att man slipper matte i 2an :)

2009-05-20 @ 16:36:34
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0