Krångel med abonnemang

Blev väckt av att låten Higher med Star Pilots. Och det betyder att det ringer på mobilen...det var Telenor som ville ställa några frågor. Hur länge jag haft Telenor, om jag var nöjd med Telenor, vilken mobil jag hade, hur mycket pengar jag laddade mobilen med varje gång, vilket minutpris jag ringde med osv.
Han erbjöd mig ett minutpris på 0,49. Just nu ringer jag för 0,59 kr/min. Så 1 öre billigare! Alltid något.
Killen på Telenor undrade hur gammal jag var och jag sa 16, men jag fyller snart 17. Han sa:
- Grattis i förskott då!
Så trevliga dem är! Sånt är uppskattat! :)
Men jag var tvungen att vara 18 år för att kunna avgöra beslutet själv, så jag skulle prata med mamma och så ringer han mig igen på fredag.
Bara det inte blir några andra problem om jag tar erbjudandet, ibland har det hänt och jag hatar verkligen när något krånglar. Förr hade jag abonnemang, men det funkade inte, för jag hade inte någon som helst koll för hur mycket pengar jag ringde för, förräns i slutet av månaden när räkningen kom. Jag vet en gång när jag varit i Malmö, när jag fick räkningen i slutet av månaden så stod där att jag ringt för över 100 kronor på 4 dagars vistelse i Malmö. Och det kunde bara inte stämma. Men jag hade inga bevis så det var bara att betala och se glad ut.
Så därför gick jag över till kontantkort för att jag själv ska kunna hålla reda på hur mycket jag ringer för!
Och det funkar hur bra som helst. Hittils!


Kommentarer
Postat av: Lexie

nej verkligen inte, sjukt gott :D

2009-05-20 @ 13:38:37
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0