Grilla



Nu ligger briketterna på grillen. Ikväll blir det att grilla...kotletter med Caj P:s goda grillolja med smak av vitlök. Skitgod!
Vi hade den som mariand på kotletterna på förfesten hemma hos Jessica också. Det var där jag fick inspirationen ifrån.
Jag ser att det inte är så fint väder ute, men jag hoppas inte att det börjar regna. För det är inte så trevligt när man ska grilla. Tror inte det går att grilla då heller eftersom vattnet kommer på elden och då ryker det som satan!

Satte precis på kaffe. Hur många gånger har jag inte kokat kaffe i mitt liv. Varje dag! Vad tror ni att jag gör, jag gör den stora tabben att jag häller kaffepulvret där man ska hälla på vattnet. Jag hade redan hällt på vattnet också så det blev en riktig gegga. Bara att dra ut sladden (så jag inte får ström i mig) och hälla ut allt i vasken och skölja kaffebryggaren flera gånger från pulvret. Jobbigt! Det sista pulvret fick jag ta bort med hushållspapper! Klantarsel!
Jaja, gjort e gjort. Det kommer inte hända fler gånger.

Ska snart köra ner till Ica och handla lite godis och kanske grillbriketter. Vi hade inte så många, bara 7 (!) hela briketter, resten vart smulor som ligger i botten.
Jag har lärt mig att när man gilla något som är fett så ska man bara lägga grillkol eller briketter på ½ grillen och grilla på den andra delen. För då bränns inte köttet lika lätt. Så det får jag testa idag.

Nä nu har kaffet kokat färdigt...dags för fika!

Äntligen har mitt leopardlinne från H&M kommit. Såhär ser det ut! Riktigt snyggt

Kommentarer
Postat av: Rebecca (:

hehe jasså? vilket sammanträffande.. :D

2009-05-16 @ 16:27:53
URL: http://rebeccalundgren.blogg.se/
Postat av: Jenna

tack tack :)♥

2009-05-16 @ 19:05:29
URL: http://jennifermalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0