Att besöka i Malmö stad!



Ska ni åka till Malmö så ska ni besöka Värnhem, där finns cafeér, banker (som tyvärr ofta blir rånade), mataffärer m.m. Här har ni centralplatsen för bussarna. Värnhem ligger nära centrum och Södra Förstadsgatan (shoppinggatorna).
Värnhem är dessutom mysigt att titta på. Mitt på det lilla torget finns en trappa som är rund eller en platta kan man nästan säga att det är. Där kan man sitta och titta på människorna.
Men på Värnhem finns dem flesta uteliggarna, så är ni rädda för dem så ska ni inte åka hit ensamma! Jag har stött på uteliggare här som varit aggresiva och dem vill prata med en, men bara gå ifrån dem och låtsas att ni INTE ser dem. Börjar ni kolla på dem och skrattar ex. så lovar jag att dem kommer bli aggresiva och arga (samma sak). Så passa er noga där!

Detta är Triangeln (bilden)

Vid Triangeln börja shoppinggatorna. Här finns Triangelns shoppingcenter, och en jädra massa andra saker. Så åk hit om ni ska shoppa, Södra Förstadsgatan heter gatan där alla affärerna ligger, vill man gå till Åhlens och Myrorna ex så ska man gå förbi Triangelns shoppingcenter, men gatan heter också Södra Förstadsgatan där. Lite svårt, men man ser det rätt tydligt, gå man in på gatan till vänster/höger beror på vad du kommer ifrån. Men om du kommer ifrån centrum så tar du vänster efter Myrorna och där finns också affärer och en bingohall. Där brukar farmor och hennes vänner spela bingo. Där har jag varit med några gånger! Men kanske inget för er! Man måste vara 18 år för att spela där!
Men triangeln är startpunkten för mig när jag ska shoppa inne i stan...då börjar centrum kan man säga. Bussen stannar precis utanför där också! Perfekt!

Gustav Adolfs torg finns bla H&M. Gustav Adolfs torg är "mittpunkten" av alla torgen. Mc Donalds och Burker King ligger även här, om man gillar hamburgare! Mitt favoritr café ligger också här. Den heter Gustav Adolfs Restaurang & Café. Dem har gott kaffe och goda kakor och smörgåsar! Ett måste att besöka i Malmö. Brukar även gå in på deras WC när jag måste göra mina varadgliga behov. Och det är typ de enda stället man kan gå in och låna WC, gratis! Dem tar betalt på de flesta ställena såsom Mc Donalds!
Och vem vill betala för att gå på toa? Alla människor behöver ju det, inget man vill betala för att göra!
På detta torg brukar det finnas en massa grönsaks & fruktstånd. Jag brukar ofta köpa körsbär och gå och mumsa på när jag går på stan här! :)
Dem har även en liten park, som vid Malmöfestivalen brukar vara smockfull av karuseller för dem små!
Här finner du Skånetrafikens "mittpunkt", där du kan fylla på ditt busskort eller köpa andra saker. Pressbyrån ska även ligga bredvid om man är sugen på en svalkande dricka eller korv med bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0