Vit chokladcheesecake



Imorgon när vi ska ha gäster så ska vi bjuda på denna cheesecaken med vit choklad i. Har aldrig gjort cheesecake innan. Men jag tycker det är gott! ♥ Har köpt färska jordgubbar (tyvärr ej svenska, dem var slut!) och så har vi physalis och frysta blåbär. Och citronmeliss såklart! Så vi får hoppas att den blir fin :)
Den verkar inte så himla svår att göra. Detta receptet tog jag ur en tidning som mormor prenumerar på. En "tant"-tidning alltså! Men dem funkar ju lika bra...
Och denna bilden är tagen från den tidningen. Hemmets Journal heter den.
Mormor har prenumererat på den sen många år tillbaka. Ända sedan jag föddes om jag inte minns fel! 17 år sen, men hon har säkert haft den ännu längre.
Så det är en gammal tidning! :)

Det åskade för en liten stund sen. Läskigt! Jag hatar åska! Det är inte blixten jag är rädd för (konstigt nog, för det är den som kan döda!) utan det är mullret...Usch! Gary, som tur va så vart jag inomhus. Så det är i och för sig lugnt. Men åskan kan ju komma genom fönsterna. Så helt säkert sitter man inte!
Helst ska man vara i en bil. För där studsar blixten tillbaka när den träffar däcken!

Annars idag så har det vart rätt lugnt. Var på Lillstugan och köpte en liten gottepåse till mig! Så ikväll blir det att mumsa på godis...
Har precis käkat lasagne och sallad. Gottigott!
Nu ska jag kolla in vad för några program som kommer på burken (tv:n) ikväll!

Kram

Kommentarer
Postat av: MAXINE

sv: japp ! :]

2009-05-22 @ 19:15:15
URL: http://maxinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0